3:e advent :)

Ojojoj vad tiden går! 3:e advent och lucia idag. Snart jul ju! Jaja, har köpt en julklapp i alla fall, och den är jag riktigt nöjd med. Frågan är vad man ska köpa mer till älsklingen... det är svårt. Man vill ju gärna alltid hitta nåt så speciellt osv men det är inte alltid så jäkla lätt ju. Sen har jag bara mina föräldrar och ett par till att köpa julklappar till. Tycker det är rätt skönt, man hinner liksom fundera och handla med känsla, inte bara köpa massa julklappar i en rasande fart för att "man ska".

Är fortfarande förkyld, men nu sitter det "bara" i näsan. Känner mig inte febrig och har inte ont i halsen. Känner mig bra mycket piggare än senaste dagarna. Yes! Det går åt rätt håll nu. Och ja, nässprayet får jag säkerligen dras med ett tag, som vanligt när jag är förkyld och efteråt... Nässpray är icke bra i längden. Ajabaja.



Kommer bli en slapp dag idag också, fick städat igår och det känns så skönt när allt är iordning och städat. Så mycket mer hemtrevligt det är då, varför kan jag inte komma ihåg det när jag stökar ner?!

Tänkte fixa lite mat inför veckan, skriva lite julkort med mamma, en sväng till Eurostop och så ska jag tvätta också ja. Låter mycket men känns ändå som en bra dag. Hinner med lite vila också :o)

Någon som hittar på nåt skoj denna söndag och vill dela med sig av? Jag skulle gärna vilja ha tips på maträtter med kycklingfilé och köttfärs också som är lätt att tillaga och nyttigt. Jag VET ju en del som är inne här och läser och jag tror nog ni sitter inne med bra recept, right?

Trevlig 3:e advent!

Kommentarer
Postat av: ina

Hihi, tack, va gullig du e =)

Kan tänka mig att det känns lite svårare att byta jobb när du har din utbildning. Men kanske byta pläjs bara? Eller tjänstledig i några månader för att testa på nåt helt annat?=) Hur länge har du jobbat där du är nu?



Än en gång, va gullig du är! =)

Sitter här och är nyfiken på hur det kommer gå för dig med! Kommer du skaffa onlinecoacherna? :)



Kraaaaaaaaaaaam!

2009-12-13 @ 11:51:52
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: ina

Thaifärs med äggnudlar!! (salladslök -gul lök funkar bra med-, färskpressadvitlök, salt+peppar, soja, sweet chilisås)



Dragonbiffar (nötfärs m. gul lök, färskpressad vitlök, salt + dijonsenap). Sketgött, biffarna smakar inte dijon utan nån annan krydda som "gör av sig" i biffarna. Sketgött =)



Tacofärs, "vanliga" pannbiffar/köttbullar.. :)

2009-12-13 @ 11:57:07
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: ina

Aaah, då förstår jag du hellre stannar kvar på ditt nuvarande jobb :) Vad heter företaget? Eller det kanske är hemligt? :)



Kvällskursen låter som intressant grej tycker jag :)

Finns det nån sån kurs hos er eller är det bara nåt du önskar?=)

2009-12-13 @ 12:07:33
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: Madde

Hej!

Dags att ge sig tillkänna... :-)

Har varit in här o kikat o läst i några veckor nu.

Vill tips om köttfärspannkaka. Låter lite konstigt, men det är väldigt gott!

Sök receptet på matklubben.se köttfärspannkaka ala viktväktarna.

Snabbt, gott o enkelt!

Ha en fortsatt bra kväll!

Mvh. Madeleine

2009-12-13 @ 20:36:08
URL: http://kiloforkilo.bloggsida.se

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0