Grannar... Vad gör man?

Är så grymt trött. Sov sådär inatt. Min granne verkar inte ha mått så bra inatt, en treårig kille. Han grät sent igår kväll, vid några tillfällen i natt och idag på morgonen. Verkligen storgrät liksom stötvis. Usch tyckte så synd om honom (och min sömn som stördes hela tiden). Det hjälper ju inte att pappan vid ett tillfälle imorse skriker "DRICK SÄGER JAG" varpå barnet gråter ännu vildare, liksom stötvis som om han hade krupp eller nåt.

Vad gör man med grannar som är helt störda? Finns inget direkt att ta på, men det verkar inte vara helt okej i den familjen alltså. Har aldrig sett någon slå barnen eller så, men en gång hörde jag, när de bråkade som värst, henne skrika "aj, nejnej, aj" och kunde nästan se framför mig hur hon släpades i håret över golvet eller liknande. Usch jag ryser, hade jättedåligt samvete efter det men vad kan man göra? De har två barn och ett på gång. Stackars barn säger jag bara.

Och just ja, en gång stampade 7 poliser in där också sent på kvällen - och så rädd har jag nog aldrig varit i hela mitt liv (nej, har inte varit med som särskilt mycket, tack och lov...). Hörde bara massa klampande fötter i trappan och ett hysteriskt knackande/ringande på dörren och fattade inte ens om det var här eller hos grannen det lät. Kikade i nyckelhålet och då gick poliser in i lgh jämte och det var värsta följa John upp för trappan, tog aldrig slut. Tror det var omkring 7 st. Och sen gick de med mannen i huset i handfängsel och körde iväg med honom.

Dagen efter var han hemma igen... *suck* Man kan inte lägga sig i allt eller bry sig om allt, men vad gör man? Tycker fruktansvärt synd om barnen... Särskilt lillkillen som verkade vara jätteledsen på riktigt inatt/imorse. Stackars liten.

Kommentarer

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0