Gå ner i vikt??

Gah glömde bort en sak innan! Min sjukgymnast sa idag att hon tyckte jag skulle gå ner några kg i vikt! Vaaaaa? In your face! Hahahahaha. TACK FÖR DEN liksom!!

Men jaja, jag veeeeet och jag försöker gå ner några kg. Vägde idag cirka 3 kg (tror jag har inte vägt mig på ett tag) mer än när jag var där för ett år sedan. Och visst, som hon sa, det kan göra skillnad på mina lymfproblem. Och det vet jag. Men jag är ju inte direkt TJOCK så därför lät det så roligt - vad ska hon då säga om de som är än större än mig? Och ja, alla kan ju faktiskt inte vara så smala och spinkiga som hon är. Det är inte 3 kg rent fett jag väger mer, för jag har kommit igång med styrketräningen mer nu = mer muskler - och desto mer vätska drar dom åt sig.

Men tyckte det var både en rolig och irriterande kommentar. Men JA, jag försöker gå ner de där förbaskade kilona som jag har gått upp. Cirka 5 hade nog varit lagom. Men jag FÖRSÖKER! Gah!

:)

Mina mått på benen hade nämligen gått upp runt 0,5-1 cm på samtliga mätställen på höger ben - som är det ben jag har mest problem med. Och det kan ha med det att göra, men även med det att mina stödstrumpor inte har varit så bra på ett tag nu. Men nu blir det nya måttbeställda strumpor och jag SKA gå ner några kg så hoppas jag det blir bättre! :)

Kommentarer
Postat av: Madelene

Men ändå...lite konstigt sätt att säga det på...inte konstigt att folk försöker bli så smala som möjligt liksom...=/

2009-10-07 @ 10:25:43
Postat av: Linda

Tycker det var en rätt löjlig kommentar från en sjukgymnast...du som e så liten...

2009-10-07 @ 14:29:04
URL: http://secondchansegirl.blogg.se/
Postat av: Maria

Lite dumt sagt av henne. Jenny du är jättefin! Du är INTE tjock... kram

2009-10-10 @ 09:18:42

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0