Ja, så kan det gå.

En dryg timmes härlig vårpromenad i Malmö blev det till slut. Nu känns det i luften att det är vår på riktigt, trots att solen försvann när jag väl kom ut, den gjorde bara några små gästspel under min promenad. Men när den kom väl kom fram - ja då blev det varmt på riktigt!

Jag började bara gå ena hållet när jag kom ut, och tänkte bara gå på känn och ingen förutbestämd runda. Ja, då kan det gå sådär:



Efter en stunds traskande, längs en gata med mest galler på sidorna och utanför detta tågräls på ena sidan och nån form av ställverk på andra, tog det visst stopp. Hoppsan! Det kunde inte stått nån skylt i början av vägen att det var en återvändsgränd typ? Men det vore väl kanske onödigt veta från början ;o) Det var bara att traska tillbaka och ta ett annat håll. Fortsatte gå omkring lite på måfå och benen pinnade på bra av sig självt.


En bit från återvändsgränden, längs vägen, stod en soffa. Vad tänker folk med? Varför åker man till ett sånt ställe och dumpar en soffa?! Förstår i och för sig varför någon dumpat den, kan inte påstå att den var särkilt snygg. Skitful rent ut sagt.

Gick runt lite så jag kom till Kirseberg, gick upp och ner för gator, där var minsann kuperat! Fanns jättemysiga smågator med gamla hus. Trevliga områden!



Nu har jag precis ätit en stor god sallad som vi förberedde igår. Samma som Roger hade i sin matlåda idag. I min hade jag kyckling (stark, mums), sallad, paprika, gurka, fetaost, oliver, rödlök och avokado. Så gott och mättande! Ser visst lite färglös ut på bilden, men såg mycket trevligare ut i verkligheten :o)


Kommentarer
Postat av: Sabina

Skulle kunna klassas som en toppendag :) Hoppas kvällen fortsätter i samma bana.

2010-04-10 @ 18:04:13
URL: http://motionsinspiration.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vilken promenad och vilken smarrig lunch. Ha en bra kväll tillsammans nu! Kram

2010-04-10 @ 18:46:31
URL: http://www,metrobloggen.se/JeC
Postat av: Anonym

Om du går förbi en camping som heter "sibbarp" ligger vid brofästet så säg att vi kommer v.26:) He he hälsa roger kram Sus

2010-04-10 @ 19:02:28
Postat av: Alexandra

Det lät riktigt gott! :) Jag gillar all inspiration jag får från alla bloggar.. :) Det är lätt att laga samma mat dag efter dag, vecka efter vecka.. ja du fattar..:) Behöver bryta mitt mönster och laga nytt!:) oj... långt det blev, men tack för inspo i alla fall.. :) KRAM

2010-04-11 @ 20:10:08
URL: http://masoou.com/

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0