På darriga ben...

....har jag tagit mig hem från gymmet :o) Nej, jag har inte varit nervös, bara kört skiten ur benen, rent ut sagt! Underbart! Har ökat varje vecka senaste tiden, antalet reps och vikt, och idag blev det återigen personbästa på benböj! Så otroligt nöjd. Trots att jag kört 4 set med stegrande vikt så lyckades jag göra personbästa med 8 reps i 5:e set på 71 kg! Det är rätt mycket mer än vad jag själv väger :D

Yes, yes, yes! Och det betyder ju att, eftersom jag redan då kört 4 set á 8-12 reps innan, egentligen klarar mer än jag tror? Det är inte benen som tar stopp här heller, utan det är överkroppen/axlarna. Jag blir så lätt framåtböjd och hela överkroppen blir ihoptryckt, men idag lyckades jag hålla mig upprätt med stolt hållning, stabil korsett och köra på 71 kg som sagt. Jaaaaaaaaa! Sedan blev det lite sumo squat och utfall, därefter kände jag mig nöjd. Lagom mör och trött i benen när jag begav mig hemåt.

Nöjd, nöjdare, nöjdast? Det kommer kännas imorn :o) That's the way, aha, aha, I like it, aha, aha... *nynnar*

Kommentarer
Postat av: Sabina

Du är duktig själv du!

Visst körde du knäböj i smith? Jag har provat någon gång men tycker att det gör ont och blir fel. Tyvärr har vi inga powerracks på mitt gym så blir inte att jag kör knäböj, då jag gymmar själv. Och när jag väl hade någon att träna med så stannade jag i vikt just för att det inte finns powerracks. Det är himla tråkigt, tror jag måste börja köra benpressen istället för att komma upp lite i vikt!

2010-04-08 @ 10:33:46
URL: http://motionsinspiration.blogg.se/
Postat av: Jennie

Fasen vad bra du är =)

2010-04-08 @ 16:50:47
URL: http://www.metrobloggen.se/JeC

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0