Sned självbild?

Fick mig en tankeställare idag. Hur står det till med självbilden egentligen? Jag anser mig få bättre och bättre självbild och inser då och då att hey, jag är inte tjock. Rätt smal faktiskt, det är man kanske med en midja på 65 cm? Även om det fortfarande finns en del vaddering över musklerna här och var, främst mage och armar, så är jag faktiskt allt annat än tjock.

Som idag t ex. När jag stod och stretchade efter gymmet så kom det förbi en tjej iklädd ett linne som jag också har. Hon var absolut inte tjock, utan hon såg rätt normal ut. Men linnet satt jättetight på henne. Det gör det inte på mig. Och jag har minsta storleken, vet inte vilken hon har. Hmm. Jag hade lätt kunnat säga att jo vi är nog ungefär lika, jag har nog mer lite halvsladder på magen. Nu fick det mig att tänka till. Vad tänker man egentligen om sig själv? :o) Och hur väl stämmer det med sanningen?



Man borde nog granska sig själv ibland, med lite andra ögon. Bilder är ett perfekt verktyg som ofta inte ljuger - om man tar bilderna på rätt sätt såklart. Visst kan en bild ljuga ibland pga ljus och vinklar, men ja helt långt från sanningen är dom oftast inte...

Värt att tänka på!

Kommentarer
Postat av: Anna

ibland önskar jag man kunde se sig själv i andras ögon. få gå förbi sig själv liksom, tror man har rätt sne självbild. tyvärr

2010-02-10 @ 21:20:57
URL: http://metrobloggen.se/AnnaWedal
Postat av: Matilda

Vad kul när man får ett bevis på att man inte är lite "tjock" som man tror att man är.

Man måste som du säger försöka se sig själv med andra ögon, för det är ju inte lätt att lita på vad andra säger alla gånger ;)

Varifrån är linnet? Riktigt snyggt!

2010-02-12 @ 19:36:27
URL: http://mrantala.blogg.se/

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0