Vila resten av månaden...

Ja, från styrketräningen det vill säga. Har haft ont i ett muskelfäste/en sena runt skulderbladet på höger sida i en sisådär 4 veckor nu. Helt okej när jag tränar, och gör mest ont i vissa andra rörelser, eller när jag nyser eller gäspar. Antar att det är när jag spänner överkroppen på ett visst vis. Var i alla fall hos läkaren förra veckan, för det + för en annan sak. Han trodde också det var nåt muskelfäste eller sena som var irriterat. Han trodde på att jag ökat vikter för fort. Musklerna utvecklas ju ganska fort, men det är inte alltid så att senor och leder följer med i den utvecklingstakten. Men i övriga kroppen har jag inga problem, det är bara just runt höger skulderblad. Jag är dock betydligt bättre nu än jag var för en vecka sedan, vilket är otroligt skönt. Det hade liksom kulmen i onsdags när jag var hos läkaren.

Så idag har jag i alla fall beslutat mig för att ta en hel vilovecka från styrketräningen. Tror på att det är rätt beslut för att komma från det onda helt och hållet faktiskt. Har ju kört mitt program nu i 7-8 veckor med tung styrketräning, så det är väl ändå dags för en vilovecka kanske.

Jag känner mig redan nu supersporrad att fortsätta hård styrketräning - med start nästa måndag den 1/3 med nytt program! Så nu har jag en vecka på mig att fila på ett nytt, roligt och utmanande program, kommer köra tresplit och tungt även nästa period tror jag. Kanske att jag byter kombination av muskelgrupper, jag får se. Ska läsa så mycket som möjligt, och säkert ta hjälp av en eller två ;o) Kom gärna med förslag om ni har några rent spontant!

Men nej, självklart kommer jag inte vila hela veckan för det! Då blir jag galen :o) Det får bli kondition istället, men inte supertuff utan mer förbränningsträning. Roligt! Men jag kommer sakna styrketräningen nåt enormt. Men bara bita ihop och tänka att jag säkert kommer vara full av energi och styrka på måndag igen efter lite vila! Jag känner inget i ryggen heller när jag springer, märkligt men så är det :)




Nu var visst lunchen slut för 1 min sen, bäst jobba vidare här.

Hoppas ni har en bra måndag!


Kommentarer

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0