Aktiv dag

Oho, idag har jag varit aktiv. Känns som att jag har rört på mig konstant! Och ja, det känns i benen nu vill jag lova. Det "sjunger i benen", jag är helt slut i kroppen =) Underbart!



Totalt har det blivit 2 raska promenader och 1 gympass. 90 min promenad på förmiddagen, ett benpass på 45 min, höll rätt bra tempo, och ikväll en rask promenad med Maria på 60 min.

Testade mig fram idag med på benpasset (+ lite mage). Körde följande:

*Benböj, 1 set uppvärmning med bara stången (11 kg), sedan 3 x 8 på 51 kg
*Sittande bencurl (framsida lår), 3 x 8 på 45 kg, 47,5 kg och 47,5 kg
*Baksida lår på pilatesboll, 2 x 12 st, ingen vikt
*Benpress i maskin, 3 x 8 på 90 kg, 100 kg, 100 kg. Kan lätt ta lite mer nästa gång :) Första gången jag testade maskinen.

*Mage: situps med 5 kg boll i händerna, armar och ben sträckta rakt upp i luften, vet inte vad den heter. 3 x 20 
*Plankan

Körde inte vader idag då jag kände mig rätt trött i dem efter allt promenerande + pulsande i snön tidigare idag.

Imorn blir det bröst och biceps som får jobba! Brukar köra bröst/biceps/axlar samtidigt normalt sett, men känner att jag vill lägga lite mer fokus på biceps och axlar, därför tänkte jag köra ett pass på fredag med enbart axlar + kondition efter, med lite fler axelövningar. Så blir inte passen så långa heller :o) Det tror jag blir bra!

Nu är det dags för den dagliga rutinen strax: tidning och spikmatta i sängen.

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Maria

Gud vad du är duktig, blir ju nästan rädd!;) 83:an är visst tumörsjukdomar mest... Men skulle man få jobba där lär jag väl få lära mig en hel del!!! Kava med

2010-01-07 @ 17:23:31

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0