Bra dag :)

Är riktigt nöjd med min dag faktiskt! :o) Jag kom upp som jag skulle imorse som sagt, och det var verkligen en skön start på dagen. Repris imorgon bitti! Började räkna kalorier idag, måste börja se över vad jag får i mig om dagarna, och oj vad man "förtränger" vad man stoppar i sig när man inte håller koll. Och kalorier man inte tänker på. 1 banan t ex, är ju bra mkt mer kalorier i en sådan än vad det är i 1 ägg, det tänker man inte på.

Mitt intag idag blev 1599 kcal på pricken ;) Okej då, jag har höftat liiiite med måtten, men inte mycket. Har planerat dagen imorgon och jag kommer ligga på 1500 kcal cirka, träningen exkluderad. Det tror jag är en lagom nivå! Jag får prova mig fram helt enkelt. Har tyckt att jag skött kosten men varit lite sur på vågen, men nu när man börjar titta på vad man äter... även om man äter bra mat osv så är det lätt att kalorierna skjuter iväg! Och man äter ju gärna med ögonen också, inte bra för oss små människor som egentligen inte behöver lika mkt som alla stora ;o)

Blev ett bra pass på gymmet efter jobbet! Ryggen kändes helt okej, körde lite mindre vikter på övre delen av ryggen, blir nog bra. Men ska ändå kolla upp den med sjukgymnast tänkte jag. Blev inga ökningar och kände mig sådär halvstark i ryggen bara, inget wow direkt. Men wow kände jag däremot i biceps! Yes, kände mig stark och det gick jättebra idag! Så kul! :o)

Nu har jag lagat 5 portioner med köttfärssås och så har jag planerat morgondagens matintag + träning. Så nu känner jag mig redo för sängen om en stund! Om tjugo minuter ungefär tänkte jag vara i säng. Kl 21.30 är det nämligen säsongens första fotbollskväll, och det tänkte jag se i sängen innan sovdax :o) Bra avslut på en bra dag!

Yes, dag 1 av utmaningen avklarad! Går ju bra det här :o)

Natti!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Jag tycker instinktivt illa om vågar, det kan pendla och bero på så många olika saker om det är ett halvt kilo hit eller dit.

För min del känns det som ett mer tillförlitligt sätt att mäta med måttband, och se till att man gör det vid samma tidpunkt exempelvis en gång i veckan.

Hoppas bara att du inte är för fixerad vid vad vågen säger! :)

Jag brukar titta in här för att få inspiration till att ta mig iväg och träna. Du gör ett bra jobb!

2010-03-16 @ 12:13:11
URL: http://motionsinspiration.blogg.se/
Postat av: Jennie

Skönt att träningen gick bra! Smart att du körde lite lättare vikter på ryggen!



Vad använder du för kaloriräkningsprogram? Eller kör du manuellt?? Jag använder matdagboken.se och kan rekommendera den om du inte har testat. Där får man en bra överblick över vad man stoppar i sig. Jag är inte hella supernoga med måtten men jag försöker väga lite när jag är hemma. Annars höftar jag lite och tar kanske i lite i överkant bara för att inte lura mig själv. Tycker att det är jättebra att göra en koll på sin kost lite då och då men det är ingenting jag gör hela tiden...det tar alldeles för mycket tid...

2010-03-16 @ 12:47:06
URL: http://www.metrobloggen.se/JeC

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0