Darriga ben :)

Jag tog äntligen en rask promenad till jobbet imorse, det var ett tag sen sist. Skäms att åka buss när jag inte har längre, men med detta skitvädret som varit har det lätt blivit så. Tar bara dryga 20 min att gå och är så härligt, så nu ska jag verkligen göra det mer när gatorna är hyfsat torra. Och igår och idag CYKLADE jag lite! Herregud så underbart, har ju inte kunnat cykla på en evighet!

Blev till att pina benen i gymmet ikväll, enligt det nya programmet. Härligt! Och roligt med ett par "nya" övningar också, det blir genast lite annorlunda även om det är små saker man ändrar :o) Har dock problemet när jag kör ben med stång, t ex i Smith, att det börjar göra för ont på axlarna, trots "kudde" och allt. Hur gör ni andra? Och det är ju inte så att jag är vrålstark så det är megavikter det handlar om, men en 50-60 kg på stången och jag får skitont i nacken och kan knappt koncentrera mig på benen så bra som jag hade önskat. Men kanske det blir bättre ju mer man vänjer sig och ju mer man tränar axlarna kanske? Aja, det ger väl sig.

Dagens övningar blev i alla fall:

*Benböj
*Utfall
*Benspark (framsida lår)
*Stående benhäv (baksida lår/rumpa)
*Vadpress i Smith-maskin

Testade nån som hette standing leg curl för baksida lår också, men det blev bara 1 set med lite vikt för att testa, och den höll inte inställningen så kudden som man skulle ha ovanför hälen typ stannade inte där utan rullade ner på foten så jag kunde inte köra den.

Lagom trött i benen efter det och nu liksom "sjunger" det i benen - ni fattar hur jag menar va ;o) Härlig känsla!

Nu blir det sängen, fredag imorn, så härligt! Består veckorna av nåt annat än måndagar, fredagar och helg? Känns fasen inte så! :o) Man önskar ju livet av sig själv när man är glad det är helg igen.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Har du en polar så måste du skicka in den. Vissa modeller kan man byta på själv men då försvinner garantin för vattentätheten. Det kostar 200 kronor och du kan skicka in den genom alla sportbutiker, jag skickade min i måndags eftermiddag och fick tillbaka den igår så det går hyfsat snabbt att byta :) När de ändå har klockan inne så gör de en kontroll av den och bytar packning.

2010-03-05 @ 11:59:42
URL: http://mrantala.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej!

Allt bra idag?=)

Vilket är ditt favoritgodis?

Kram

2010-03-05 @ 12:30:57
URL: http://thereseofsweden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du kanske ska flytta ner stången. Vet ju inte vart du har den, men du ska definitivt inte få ont i nacken. jag brukar lägga den ca 3 cm ner om man räknar från axlarna, egentligen "ska" man ha den ännu längre ner.

Kanske är problemet att det är i smith, att stågen sitter fast. Prova köra med en lös stång.

2010-03-05 @ 16:00:07
Postat av: Anonym

Vad är stående benhäv för övning? Låter intressant.

2010-03-05 @ 16:32:32

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0