Matförgiftning.

Igår var det dags igen. 1,5 år sedan sist men vilka minnen som kom tillbaka haha. Återigen en liten räka tror jag som däckade mig. Åt sushi till lunch och på seneftermiddagen satte det igång. Usch, fy och blä! Det finns verkligen inget vidrigare. Kände direkt att det var matförgiftning och inte maginfluensa, känner liksom skillnaden även om jag inte kan förklara hur.

Jag och Roger var hos mina föräldrar när det började, så jag sprang mellan toan och soffan hela kvällen. Jag hade så sett fram emot tacos men jag orkade inte ens sitta vid bordet när de andra åt, var helt matt. Att man kan bli däckad så fort?!

Lyckades ta mig ner i bilen och åka hem där vid 22-tiden något med en påse i handen, men det gick bra ;o) Sen har jag varit rätt okej, förutom att man blir helt urvätskad, så sjukt törstig och torr i hela munnen och händer etc, men kunde inte dricka ordentligt. I natt har jag teskedat i mig resorb och vatten och nu som först börjar jag piggna till någorlunda.

Huvudet är som en fylld ballong typ, det bankar och det har sig. Har fått i mig lite Provia, men ska snart till mina föräldrar och försöka äta lite.

Gaaah - vilken pärs! Smal är jag i alla fall haha, väger iaf 1,5 kg mindre än igår morse. Men detta kommer väl tillbaka när jag har fått i mig mer mat och dryck igen :o)

Men att man kan bli så slut efteråt?! Det är helt galet. Lång utläggning blev detta, men så har min lördagskväll och söndag sett ut :/

Kommentarer
Postat av: Malin

Lider med dig, var ju inte länge sen jag var där, fast för mig blev det 8 ggr på en dag urk.

Hoppas du blir bättre snart.

Kram

2010-03-07 @ 17:09:28
URL: http://www.metrobloggen.se/malinfaltz
Postat av: Jennie

Nej usch, din stackare!

Hoppas att du mår bättre nu och att du kan få i dig lite mat iaf...vatten är ju nästan viktigare förståss!

Krya på dig! Kram

2010-03-07 @ 17:50:45
URL: http://www.metrobloggen.se/JeC

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0