Svar på några anonyma kommentarer

Fick några anonyma kommentarer i förra inlägget, tänkte jag kunde återkopla till dem här! :o)

1. Du kanske ska flytta ner stången. Vet ju inte vart du har den, men du ska definitivt inte få ont i nacken. jag brukar lägga den ca 3 cm ner om man räknar från axlarna, egentligen "ska" man ha den ännu längre ner.
Kanske är problemet att det är i smith, att stågen sitter fast. Prova köra med en lös stång.
Svar: Ja, det kanske jag skulle prova, kan inte riktigt säga var jag har den. Jag använder sån "kudde" på stången, kanske det vore bättre köra utan den och lägga stången längre ner, den är ju rätt tjock och jag tror inte jag kan ha stången längre ner med den på. Jag kör i Smith för tillfället för att nu när jag börjat lägga på lite mer vikt i benböj så blir det för vingligt, mittpartiet av kroppepn har liksom inte hängt med. Men - jag vet att jag behöver köra fri stång för att öva upp mig också, ska försöka köra lite blandat kanske. Har ingen som kan passa mig bakom annars hade jag gärna kört fri stång, om någon hade kunnat se till att jag står rak och gör övningen korrekt även där. Tack för din kommentar!

2. Vad är stående benhäv för övning? Låter intressant.
Svar: Ja, det låter nog mer intressant än det är ;o) Det stod så på maskinen jag använde, har inte använt den förut. Testar att lägga in ett klipp här på en liknande, men man har själva "kudden" i knävecket och böjar inte i knäleden utan man för hela benet bakåt, tar på baksida lår och rumpa. Denna som är på bilden testade jag, men inställningen fungerade inte så den höll inte sig på vaden där utan rullade ner över foten, svårt förklara.



Från youtube.com såklart då :o)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Aha, bra nu vet jag hur den övningen ser ut. Vi har ingen sån maskin på gymmet men jag vet hur jag kan få till den ändå...tack!



Ja för sjutton, väck honom och dra ut honom i solen vetja! Det är inte elakt, det är bara omtänksamt ;) You go girl!

Ha en bra dag! Kram

2010-03-06 @ 11:23:19
URL: http://www.metrobloggen.se/JeC
Postat av: Malin

Hej Jennie!

Du kan använda kudden även om du lägger stången längre ner, det gör ännu ondare att köra utan. Jag använder alltid kudde. Men precis som anonym skrev så lägger du den ca 2-3 cm ner =)

Kram

2010-03-06 @ 11:50:46
URL: http://www.metrobloggen.se/malinfaltz

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0