Ägg, ägg, ägg

Idag gick det trögt att få ner äggmackan och jag insåg en sak. Jag har förätit mig på ägg.

Hemska tanke, det som är så nyttigt, smidigt och lättätet. Nu får jag tänka om angående mina frukostar.

Så snälla, överös mig med tips på bra proteiner till frukost!

Åt mycket kesella innan men det föråt jag mig också på. Kanske skulle försöka mig på det igen, ge det en chans. Tycker dock att ägg till gröt mättar himla bra. Annars får jag köra på med gröten och ta en proteindrink till.

Tips, tack!


Bild från Google

Kommentarer
Postat av: Marie - Utmaningen!

åh svårt med frukost tycker jag! men proteinshake funkar alltid för mej, finns en massa blandade smaker:)

2010-05-15 @ 12:05:07
URL: http://rockspots.blogg.se/
Postat av: Pia

Äter du keso?

Banan och keso är mumma! =)



Lr om du äter fil lr naturel youghurt så blanda kesella där i för då blir det inte riktigt samma smak samt att filen/youghurten blir stabbigare.



Har du ägg i omelett form för det blir godare.



Jag tycker att keso är gott på havregrynsgröt men jag gillar konstiga kombinationer..



Keso och blåbärssoppa är gott med och det fins en blåbärssoppa utan socker med. =)



Hoppas du fått ngt bra tips du kan nappa på!

2010-05-15 @ 15:11:57
URL: http://sugarwitch.blogg.se/
Postat av: Jennie

Om kesella funkar för dig tycker jag att det är bra att avsluta en grötfrukost med lite kesella istället för ett äg. Tycker att det ger en ganska bra mättnadskänsla det också. Annars borde ju proteindrinken funka...kanske inte mättar lika bra dock. Men det har jag också tänkt testa faktiskt.



Haha ja det är bara känslan "fet och ful" jag menar. Vet ju att jag inte alls är fet liksom, men ibland känns det så och då är det ju sig själv man jämför med och ingen annan...



Då antar jag att du är ute och powerwalkar nu då ;) Jag har precis duschat efter min morgonrunda och sitter här med min mannagrynsgröt nu! Glöm inte gå till ICA på hemvägen nu då ;) hihi



Ha en bra dag bruden! KRam

2010-05-16 @ 10:03:22
URL: http://www.metrobloggen.se/JeC

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0