Roadtrip söder om Halmstad

Har haft en kanondag med Maria även idag - tack sötis! Vi startade hemma hos mig och körde neråt Laholm. Hamnade i en skoaffär där jag hittade två par typ gympaskor men lite snyggare, och ett par inneskor till jobbet. Således inga sommarskor som jag desperat behöver. Men man kan väl inte få allt, alltid antar jag.

Därefter bar det av neråt stranden i Mellbystrand. När vi kom fram blåste det något jävulskt av någon anledning och vi höll på att frysa halvt ihjäl! Inte undra på att där var lite folk på stranden... Det var rätt lustigt, för man fick köra ner med bilen och parkera på stranden (det gjorde vi inte), kändes lite mysko. Kul ligga och sola bredvid sin bil typ, mitt bland alla avgaserna från alla som kom och åkte. Bad idea!






Ja, ni ser hur kallt det är va? Vi kom på att vi körde förbi något utomhusbad precis innan vi kom till stranden, där det inte verkade blåsa lika mycket. Självklart kom vi på idén att köra dit istället för att ändå slappa lite ute och bada, vilket vi var jättesugna på, men inte på den svinkalla stranden i det svinkalla vattnet.






Det ser kallare ut än det var, det var rätt skönt ändå för det blåste inte alls lika mycket där, och när man väl hade doppat sig var det skönt i vattnet. Jag var i kanske i 5 minuter, Maria hann nätt och jämnt doppa sig innan hon sprang upp igen ;o) Slöade där en timme kanske, och sedan for vi vidare.

När vi var inom Maxi på väg till stranden för att köpa lunch fick vi en broschyr om olika loppisar och antikviteter, och vi insåg att en var nästan på vägen hemåt. Kul! Det fanns hur mycket saker som helst, men dock mest skit. Tycker det är jättekul på loppisar, men blir samtidigt alltid äcklad och går därifrån med äckelkänsla i kroppen, vet inte varför. Tycker jag har lukten kvar i näsan och svalget typ. Köpte inget, men hittade en jättecool gammal skrivmaskin! Hade gärna haft den, är ju passande eftersom jag är läkarsekreterare ;o) Men var sjutton skulle jag ha den?! Det är frågan, därför lät jag den vara. Ångrar mig lite nu tror jag... Men inte mycket att göra åt det.






Avslutade dagen på Eurostop, hittade inget i affärerna förutom på Willys där jag handlade lite mat inför veckan. Detta ska tillagas ikväll, så är man redo för en ny, bra vecka! :o)

Tack Maria för en jättemysig dag! ♥


Ps. Senare kommer ett inlägg angående ett "problem" eller "sjukdom/skada" jag har - och varför jag idag är jättestolt över mig själv! Ds.

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Åh, jag har också funderingar på en västkustsroadtrip! Det hade verkligen varit supermysigt :)



Sv: Vad kul att du är med och tävlar!

2010-07-04 @ 20:32:59
URL: http://maliniform.wordpress.com

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0