Dagens mat i sjukstugan

Eftersom jag är sjuk med förkylning och hosta (febern verkar ha gått tillbaka, peppar, peppar) så har jag bara legat på soffan precis hela dagen. Men - kan ju försöka föra en bra kosthållning för det och jag har faktiskt längtat efter att få ha koll på maten igen efter allt slarv.

Idag har det blivit cirka 1300 kcal med en rätt bra fördelning mellan fett, protein och kolhydrater. Kunde blivit lite mer protein men är ändå nöjd. Det är lagom för mig när jag bara ligger på soffan en hel dag :o) Har inte orkat laga någon mat, men det har ändå blivit bra lösningar såsom gröt till lunch och färdig gulaschsoppa till kvällsmat.



Dagens lunch; mannagrynsgröt med mjölk och sylt, 2 löskokta ägg och 1 glas juice.

Kommentarer
Postat av: Ina

Mmmm! Va gött! Åååh! Gulaschsoppa! Guuu va gott!! Har inte ätit det sedan förra året när jag var mattant! =/ Ge miiig=)

2010-08-11 @ 09:07:03
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: Pia

Mmmmm mannagrynsgröt, det var inte igår... Det får det allt bli här hemma ngn dag! =)



Duktig du är som håller koll på kosten fast du är sjuker. Själv hade jag ätit och tykt symd om mig själv... ;)



Krya på dig..

Försöker jaga iväg de där envetna basiluskerna från dig....

2010-08-11 @ 10:52:11
URL: http://sugarwitch.blogg.se/
Postat av: Ina

HAHAHA!! Just det, tänkte inte på det med vin- och snapsglas! Haha:D

2010-08-11 @ 11:58:27
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0