Svullen mage

Är det fler än jag som lider av svullen mage då och då? Vissa dagar är det rent förskräckligt, men sedan kan det gå länge tills nästa gång. Får inte riktigt ihop det med eventuellt lite överkänslighet mot laktos eller gluten, det finns liksom ingen riktig röd tråd i sammanhanget...

Ska jag vara lika modig som Ina och visa mer privata bilder? Ja, inte såna bilder som ni säkert tänker på nu. Men jag tänkte att jag kan visa hur stor skillnad det kan vara när jag är "normal" och när jag är svullen... Den högra är tagen på kvällen, och den vänstra morgonen efter, så man kan jämföra dem. Bilderna är inte nya, så de är inte helt aktuella med vikt mått ;o) Är tyvärr inte riktigt lika smal idag som på det vänstra kortet *I wish*. Men snart så! :D


So - here it is - normal vs svullen:



Ser nu att jag står närmre på den högra bilden med svullen mage så den ljuger lite, men stor skillnad är det ändå! Galet.


Kommentarer
Postat av: Ina

Wiiih! Vad duktig du är! Vad roligt med bild :) Nu står du ju lite närmare spegeln på höger kort så det är nog det som förvillar;)

HAHA! Nu såg jag visst att du hade skrivit detsamma ;)



Ne, men jag känner helt klart igen det där med svullen mage. Himla konstigt det där! Du får inte ont och/eller obehagliga toabesök eller så? Fast det kanske är just det du inte har, som då inte kopplas in med gluten/laktos?!

Jag kan få lite..eh, svullen mage när jag ätit för mycket vitkål och sånt visslar oskyldigt :), och en annan jag känner till kan inte äta lök utan att magen svälls upp :S



Jag tycker du är jättemodig iallafall! Och ta det nu inte som att jag menar nåt negativt med bilderna eller nåt! :) Jag skulle bli görlycklig om jag ens kom i närheten av din kropp i slutändan av denna resa, svullen som o-svullen =)



jättekraaaaam

2010-08-10 @ 22:05:00
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: Madelene

Jag blir svullen av för d första laktosprodukter så numera väljer jag laktosfritt på speciellt feta produkter som grädde och yoghurt. Sen blir jag även svullen av ägg, bananer, lök...hårdsmälta produkter...

Så jag förstår dej fullt ut! Man får sån ågren när man varit å tränat och ändå känner sej tjock på kvällen och på morgonen så är magen halverad igen!

2010-08-11 @ 09:19:42
Postat av: Pia

Åh my vilken skillnad, det måste vara ngt du stoppar i dig under dagen som gör att du blir så svullen.

Försök att föra dagbok över mat varje gång du blir så svullen så kanske du får snart reda på vad det kan vara.



Du har ju riktigt nice body på den vänstra bilden! =)

2010-08-11 @ 10:49:10
URL: http://sugarwitch.blogg.se/
Postat av: Jennie

Sådär ser jag också ut ibland. Det är helt galet vad det kan skilja sig från dag till dag ;P

Jag kan inte heller riktigt hitta något samband för de dagar då jag känner mig svullen (om jag inte har mens då vill säga)... Knäppt!

2010-08-12 @ 10:19:14
URL: http://mintraningmittliv.blogspot.com
Postat av: Debbie

Jag har samma problem! hur har du löst de? behöver tips så jag slipper den där hemska svullna magen...

2011-02-18 @ 03:05:01
URL: http://vampireart.blogg.se/
Postat av: - CLAUDIA ;

Jag har också det just nu det blir svullet man blir ju nästan rädd, hur har du fått bort det eller förbättrat det ?

2011-04-01 @ 19:59:10
URL: http://oonlyyouknow.devote.se
Postat av: Lin

Samma problem, gick på LCHF diet ett tag och det blev mycket battre! Sista tiden har jag vart dålig pa att hålla denna diet, inser att det ar dags med kostomlaggning igen. Kan rekomendera det, hårt de forsta 2 veckor och på magen syns det kanske forst om en månad, men sen inser man att man har mer energi och kanner sig mycket battre. Och då ar det inte så svårt att hålla sig till den kosten :)

Lycka till

2011-06-09 @ 09:13:13
Postat av: ellie

har du kollat om du lider av IBS? hade exakt samma problem som du, efter jag ätit, även väldigt nyttigt, med mycket grönsaker, fullkorn,etc såg jag ut att vara gravid i 6:e månaden med tvillingar!

har precis fått min diagnos, jag har IBS-C.det jag ätit i 8 dagar på raken nu är i princip bara vitt ris, med lite smör och lite riven getost i och magen börjar återgå till det "normala", och jag håller på att testa mig fram med ett livsmedel om dagen, så långt har jag kommit fram till att jag inte klarar av lök, paprika, äpple,fullkornsprodukter, FIBRER!!, banan,kaffe, tyngre köttsorter så som nöt, i princip all svårsmält mat. ok... har nu skrivit en hel roman men hoppas detta hjälper dig... själv mår jag otroligt bättre, vet precis hur det känns när man inte förstår vad som orsaker att man får en låtsas graviditet och allt elände som kommer med det, ryggsmärta, depression, trötthet, mm.

Lycka till!:)

2011-12-07 @ 12:04:50

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0