Update

Detta är inte alls likt mig, men jag har semester och sitter knappt framför datorn. Okej, jag erkänner, jag läser mina favoritbloggar i mobilen, men det är inte så mycket mer än så. Och så Facebook såklart. Men för övrigt känner jag inte av suget eller behovet av att sitta framför datorn, och jag tror det är rätt sunt faktiskt. När man sitter 9 h om dagen på jobbet framför datorskärmen och sedan även på kvällarna, då behöver man nog ett brejk emellanåt. Och det passar ju faktiskt rätt perfekt när man har semester och massa annat kul att göra.

Därför tänkte jag köra en semesterupdate i form av lite bilder från resan hit upp till norra Sverige :o) Det är helt fantastiskt att köra bil rakt genom så gott som hela Sverige, det är så mycket man får se. Stanna till i så många städer som man bara har hört talas om och sett på kartan tidigare, i ens eget land. Och oj vad långt Sverige är...

Men, en bild säger ju som bekant mer än tusen ord, därför kommer här lite bilder.






Det är nåt visst med Sundsvall och drakar har jag hört ;o)


Höga kusten... skulle ta bild på bron men tja, det blev sådär va ;o)


Utsikten kan man inte klaga på direkt!


Lördagskväll vid 22-tiden mitt i Örnsköldsvik i slutet av juli. Hur dött kan det vara?!





Next stop Umeå! Hotellfrukost på Scandic hotell Plaza, cirka en timmes bilresa från Örnsköldsvik där vi övernattade.




18 km vägarbete på E10... en europaväg och det är total grusväg och stenar som yr, och 50 km/h. Galet.


Stötte på ren på vägen vid 4 tillfällen rätt tätt, men var ändå svårt få någon bra bild. Denna bara sprang lugnt och oberörd framför bilen, helfestligt!


Bilder från Kiruna kommer inom de närmsta dagarna! Vi har redan sett och gjort jättemycket här, bland annat varit i stadshuset och i den berömda kyrkan, Narvik och Esrange rymdstation med mera. Så - fler bilder kommer snart! :o)

Kommentarer
Postat av: Ingmari

Fina bilder! Var har du fotat den där handen som sticker upp ur vattnet?

2010-08-06 @ 08:38:29
Postat av: Ina

Ååååååh vilka mysiga bilder! Och vad häftigt att få se renar på vägen istället för älgar och rådjur =)

2010-08-06 @ 09:31:54
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: Ina

Längtar redan efter nästa bildbomb =)

2010-08-06 @ 09:32:17
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: Jenny

Ingmari: den är fotad från samma ställe som hotellet och bilden nedanför handen... mer än så vet jag inte skratt Så precis nedanför hotellet fanns en parkering, liksom på baksidan av hotellet, och där fanns den :) Någon form av magasin var där jämte parkeringen också.

2010-08-06 @ 10:39:35
URL: http://millbergskan.blogg.se/
Postat av: Pia

Härliga bilder, ser ut som du/ni haft en fin resa dit upp.



Helt rätt att du inte sitter framför datorn, semester är till för att njutas på och inte få fyrkantiga ögon på! =)

2010-08-07 @ 09:34:49
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0