Mot gymmet!

Hade planerat in ett ben- och bicepspass idag, men det är bara att glömma att köra ben idag. Igår var jag och provtränade med mitt ♥ på Träningskompaniet här i Halmstad. Man känner sig så vilsen när man inte är van vid gymmet, haha, men det gick bra ändå. Körde lite andra övningar än vad jag är van vid + att mitt ♥ pushar på mig för fullt = en sjuhelsikes träningsvärk idag!

Körde marklyft för första gången igår - och det känns! Har värst träningsvärk längst ner på ryggen, tar väl ett tag innan man får in tekniken där kanske, men lassade inte på för fullt. Men samtidigt bra har ♥ med sig som håller koll på en när man gör nya övningar :o)

Därför känner jag att no way att jag pallar köra tunga benböj med mera idag när jag har så pass ont i ryggen. Men flexibel som man är så switchar jag till att köra bröst, biceps och triceps istället, och benen får vänta tills på fredag. Känns som en bra plan!

Vad har ni tränat eller ska ni träna för skoj idag? Tar tacksamt emot tips på benövningar, kör mest benböj, lårcurl och utfall. Vill ha något annat att variera med!


Kommentarer
Postat av: Träningsglädje

va, ska du byta gym??



jag gillar liggande benpress, tycker den tar riktigt bra. benpress i smith får jag ont i ryggen av. när jag kör liggande så blandar jag pressar "i källaren" med vanliga hela. det blir skön träningsvärk av det. ja, om man har min kropp alltså... haha.



gillar också benböj med hopp. bra för både flås och mjölksyra. kan köras med och utan stång på axlarna.



såg en tjej idag som körde utfall bakåt i smithen. men inte bara det. hon stog med främre benet på stepbräda och gjorde alltså utfall bakåt, och när hon kom fram med benet igen så lyfte hon det högt. jag brukar göra den typen av utfallsgång med höga knän fast aldrig i smith sådär. har däremot gjort på hög pall och det bränner också ordentligt!!



hoppas ryggen snart mår bra!!

2010-07-13 @ 18:31:29
URL: http://www.traningsgladje.se
Postat av: Jennie

Härligt att ha någon att träna tillsammans med och gött med marklyften...jag måste nog också ge mig på dem nån gång snart ;P måste ju testa ju ;)



Ha en trevlig kväll! Kram

2010-07-13 @ 18:34:35
URL: http://www.metrobloggen.se/JeC

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0