She Shape

Idag var jag med min mamma på relativt nyöppnade She Shape här i Halmstad, har fått 1 månad gratis så ska testa lite tänkte jag. Nja. Nja säger jag. Är skeptisk! Hon tränade på bra, men jag som var på det första gången, det är typ Easy line, tyckte det var lite joxigt och det gick rätt fort. Det var inget pass utan vi körde själva, var 4-5 st till som körde samtidigt.

Man tränar igenom hela kroppen i 8 (tror jag) olika styrketräningsmaskiner, och där emellan är det kondition på en rätt platt stepbräda. Det är inga vikter, utan man gör i olika hastighet, som jag har förstått det i alla fall. Gör man fortare blir det jobbigare, tror jag... Jag tyckte inte styrkemomenten var särskilt jobbiga, i alla fall inte den här gången. Det finns en lampa i mitten som lyser grönt när man kör, och när den visar rött byter man station. Enkelt, men tycker det gick lite fort ibland.

Ska testa att gå på ett pass på lördag förmiddag, då kan man få lite mer instruktion också. Man gör typ samma som idag, men det är organiserat med en ledare.

Så - än så länge blev jag inte jättepositivt överraskad, även om det var helt okej. 25 minuter tar 2 varv så det är ju väldigt tidseffektivt. Får se imorn om man har någon träningsvärk :o)

Och ja, She Shape är bara för tjejer, precis som det låter. Jag är lite emot sånt där i vanliga fall, varför ha gym för enbart tjejer liksom, men detta känns lite annorlunda. Tror det är mest kvinnor i medelåldern som tränar där, och det passar säkert många alldeles ypperligt! :o)

Känner att jag behöver gå lite fler gånger innan jag kan utvärdera det helt och fullt. Spännande med nytt upptill det vanliga i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Ina

Låter som en kul grej :)

Håller med dig där om tjejdelen!



Haha, ingen paj i ansiktet. Lovar :D



kraaam

2010-05-13 @ 21:31:25
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: Pia

Låter som cirkelträning, tycker det är bra men tyvär har inte mitt gym det.

Vet även många killar som går på det.

Mkt bra fettförbränning är det!



Trevliga dgr du verkar ha haft i Uddevalla.. Jag bodde där för bra länge sedan och Bohusgården ligger vädigt fint!

2010-05-13 @ 23:26:39
URL: http://sugarwitch.blogg.se/
Postat av: Träningsglädje

låter precis som forms easyline. ett riktigt pensionärspass om man inte har rätt slavdrivare där. det är inte styrkemässigt jobbigt i maskinerna utan det som är jobbigt är konditionsdelen mellan (fast på form kör vi på riktiga stepbrädor, de andra är ju så låga) eller när man kör styrka mellan maskinerna (t.ex. magövningar, armhävningar etc).

2010-05-13 @ 23:43:20
URL: http://www.traningsgladje.se
Postat av: Jennie

Jag gillar inte heller gym för enbart tjejer men tanken är god om man riktar sig mot lite äldre kunder (typ i våra mammors ålder) som aldrig har varit på gym innan och som kanske känner sig trygga med att börja där. Men jag skulle nog inte trivas!?



Hahaha ja idag är jag inte lika hungrig... Har kanske lite sånna tendenser även idag men jag har ju börjat dagen med en timmes promenad så det kanske inte är så konstigt ;P

Och mannagrynsgröten efter den promenaden var riktigt god =) Mmm, det var längesen. Men P rynkade på näsan ;)

2010-05-14 @ 15:11:55
URL: http://www.metrobloggen.se/JeC

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0