Fredag 090925

Jaha, då var det återigen helg igen… gud vad veckorna går fort! Man hinner knappt blinka innan det är fredag och helg igen. Men – inte mig emot egentligen. Helgerna är härliga och det finns mkt att se fram emot i höst. Jag gillar hösten, det är så mysigt när man kan tända ljus och krypa under filte i soffan framför tv:n. Ha på sig härliga strickade tröjor och stövlar.

Igår fredag blev det som planerat ett lite längre gympass då jag varit iväg tidigare i veckan och det har blivit lite si och så med träningen. Jag körde en kombo med bröst + biceps + axlar samt ben. Blandade muskelgrupperna lite och hade inte så lång vila emellan. Själva styrkan tog ändå runt 90 minuter.  Det är skönt träna på gymmet på fredag em, jag kom dit strax efter 13, det är lagom med folk då :o) Kände mig stark idag och jag orkade ta i rejält hela tiden. Började med 3 min uppvärmning på crosstrainern, tycker det räcker så, kör alltid uppvärmning med lätta vikter också på den muskelgruppen jag ska köra. Avslutade med 10 min på löpbandet, skönt skönt.

Här är övningarna jag kör på bröst, biceps, axlar och ben:

*Lutad hantelpress  - bröst

* Stående X-drag i cable-maskin – bröst

*Enhands axellyft – axlar

*Axelpress med hantlar sittande på boll - axlar

*Enhands bicepscurls – biceps

*Bicepscurls i rehab-maskin sittandes på huk – biceps

*Armhävningar

*Knäböj med stång och vikter – ben

*Uftallsgång med hantellyft varannan sida – ben

*Benspark – framsida ben

*Baksida lår på boll

*Vadpress i Smith-maskinen – vader

*Insida ben i sådan maskin

Kör oftast 3 set med 10-12 rep, ibland 2 set som t ex framsida/baksida ben. Försöker öka så jag inte orkar mer än max 12 i varje set, då är det på gränsen till för lätt :o)

Man orkar verkligen mer än man tror och vad fort det går att öka när man precis kommit igång! Är så himla kul. Dock saknar jag bodypumpen lite – ska försöka få in ett pass om några veckor.

Alltså jag har ett ”problem”. Jag fryser till och från när jag kör styrka? Jag tar verkligen i och tränar på rätt tufft tycker jag. Jag fryser inte när jag just gör en övning men så fort jag har gjort klart en övning så blir jag lite kall. Alltså jag går inte runt och fryser, jag svettas ju men samtidigt är jag lite kall. Det som är mest pinsamt (aaoooh nu skäms jag lite hehe) är att mina bröstvårtor blir styva när jag blir småkall. Pinsamt eller vad?! Fattar inte varför det blir så. Jag måste nog köra styrka i långärmat istället för linne… men jag svettas ju samtidigt, det är helskumt.

Blir nog en lugn helg i Malmö. Är shoppingsugen ;o) Vill ha ett par nya skor, typ gympaskor, men lite ”roligare” som man kan ha till jeans utan att det blir för sportigt. Ett par mörkrosa eller röda är jag sugen på! Har inte hittat några snygga hemma, men kan säkert hitta några i Malmö. Ska helst vara billiga också :o) Får nog titta på någon träningströja eller överdragströja också till styrkan... så jag håller mig varm hela passet även under vilan.

Igår blev det sushi  på favvo-sushistället. Sjukt gott fredagslyx :o) Mumma!

 


Kommentarer
Postat av: Linda

skrattar...bröstvårtorna blir ju alltid styva när man fryser...Eller? Det blir mina iaf...Och jag kan oxå känna mig kall efter styrketräningen...Svettas du mycket kyls du ju ner...Och jag har ofta trott att jag kanske kallsvettas för huden känns kall ;o)

2009-09-27 @ 15:42:14
URL: http://secondchansegirl.blogg.se/

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0