Inte helt optimal kombination

Så, nu är maten i magen och ögonen är trötta, börjar faktiskt bli dags för mig att packa ihop mig och dra mig mot sängen. Ska ligga och läsa på spikmattan en stund tänkte jag, och sedan sova.

Körde rygg och biceps idag. Chins gick jättebra där jag förbättrade mig mot sist, likaså i smala latsdrag. Sänkte vikterna på kabelrodd då mitt skulderblad spökat lite senaste dagarna. Trots att jag inte tränat alls då och inte rygg senaste veckorna. Men träna går hur bra som helst, det är bara annars det gör ont då och då.

Men när det var dags för biceps sjönk motivationen helt. Varför? Jo, underarmarna tar så mycket stryk när jag kör tyngre vikter på ryggövningarna, att det gör ont ganska omgående vid bicepscurl till exempel. Hur kul är det?! Körde bröst och biceps i samma pass förra veckan, just för att jag vilade ryggen, och då gick det verkligen jättebra, jag var stark i biceps. Idag var det tvärtom. Inte att jag var svagare i biceps, men att jag kunde göra färre reps just på grund av att underarmarna gjorde så förbannat ont.

Så ja, det är ingen bra kombination för mig. Så nu är frågan; hur ska jag nu lägga upp det? Vill inte splitta mitt program på 4 dagar istället för 3, det hinner jag inte, måste öka löpningen nu. Men funderar på att gå tillbaka till att köra triceps efter rygg i samma pass igen, istället för biceps. Och köra biceps ihop med bröst och axlar.

Jaja, det gäller väl att prova sig fram antar jag :o) Imorn blir det i alla fall beeeeeeeen! Då ska jag minsann öka ännu  mer än förra veckan, yeeehaaa!

Sweat dreams!

Kommentarer
Postat av: Ina

Du ska inte testa det jag kör?

Bröst, axlar biceps

Rygg och triceps?=)

2010-04-07 @ 11:27:04
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: Ina

....för det var visst den kombon du skrev. Läste fel. Sorry :)

2010-04-07 @ 11:28:04
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: Jennie

Jag tycker absolut att du ska gå tillbaka till att köra triceps ihop med ryggen istället...om du blir så trött menar jag. Man vill ju ha ut det mesta av sin träning. Den kombinationen fungerar för mig iaf =) Lycka till!



Låter som ett bra mål med att godisuppehåll fram till 22 maj. Det klarar du! heja oss =) Kul att du är med... Kram

2010-04-08 @ 16:45:45
URL: http://www.metrobloggen.se/JeC

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0