Spänningslös!

Hej å hå, blev ingen löpning idag. Möte på jobbet som drog ut på tiden = 45 min övertid och spolierade träningsplaner. Men vad gör väl det - det kommer ju fler dagar :o)

Jag var på en otroligt välbehövlig massage för ett par timmar sedan, är fortfarande alldeles mjuk och go i kroppen. Vill bara krypa ner i sängen eller i soffan och slumra bort. Jag hade en hel del spänningar i nacken, axlarna och skulderbladen - men nu är det boooooorta! :o) Härligt! Hon instruerade mig i hur Roger kan hjälpa mig och "lyfta ur"  trapeziusmuskulaturen då och då, det är ofta där det blir problem. Idag var jag helt sned, höger axel var mycket högre upp än vänster, och därav kompensationen med mer smärta vänster. Invecklat det där ;o) Men kan själv dra slutsatsen att det är av yttersta vikt att man sitter bra på jobbet när man sitter framför datorn dagarna (och kvällarna hehe) i ända... Och att jag kanske inte andades tillräckligt djupt (?), det kunde också påverka. Så nu ska jag ta djuuuupa andetag, ända ner till naveln och tillbaka, haha.

Imorgon är det after work med några tjejer på jobbet som gäller, myyyys!

Men - först en morgonpromenad såklart. Detta är ju "morgonpromenadernas vecka" för min del känns det som, hihi. Hoppas bara inte regnet vräker ner - men det ser inte alltför hoppfullt ut för tillfället.

Kommentarer

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0