Konsekvenser

Oho, vad jag har hostat inatt :/ Skulle nog behöva någon slemlösande hostmedicin, får fjäska för någon att gå till apoteket för mig. Jag är med andra ord inte frisk. Och således ingen träning eller ens promenad att tänka på, men det hade jag inte räknat med heller :/ Trist, men inte mycket att göra något åt. Något jag dock kan göra något åt är maten, oj vad jag har ätit veckan som varit. Inte bara skräpmat, utan godis i mängder. Jag vågar nog faktiskt påstå att jag har ätit mer godis den senaste veckan än jag har gjort senaste året. Det är inte klokt - varför blir man sån? Eller man och man, jag blir sån i alla fall. Semester = släppa alla hämningar. Dumt? Ja. Nödvändigt? Nej. Värt det? Ja, faktiskt.

Jag är medveten om konsekvenserna och beredd att ta dem, så då är det ändå rätt okej tycker jag.

Återkommer om ett tag med lite tankar inför hösten och lite mer info om vad som komma skall :o) Inget storartat, men jag planerar för fullt och är supertaggad. Kommer att vara mer öppen i bloggen dessutom om vikt, mått med mera för att dels inspirera andra, dels för min egen del så jag får en piska på mig och får allt dokumenterat.

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag kommer ta tag i mig själv till 100% inom kort.

Väntar bara... ;) Kommer dock avslöja allt på min blogg tids nog.. =)



Man är ju så dum på ett sätt som äter upp sig emellanåt men jag måste själv hitta den gyllene balansgången. Det är tyvär inte svårt att gå ner i vikt men det är svårt att hålla en ideal vikt..

Man kanske lär sig på äldre dgr.. ;)



Skall bli kul att få se dina planer för hösten!

2010-08-10 @ 11:54:59
URL: http://sugarwitch.blogg.se/
Postat av: Ina

Väldigt bra skrivet! Bra med din medvetenhet och att du kommer göra nåt åt det! Och HÄRLIGT att du säger att det var värt det! Det får oss andra dödliga att känna att detsamma :)



Och det är såå värt med den där dokumentationen! Helt klart! I början skämdes jag för en del inlägg, som var mest för min egna skull (skämdes sist för mina äckliga bilder), men när t.o.m folk tycker att det är inspirerande så försvann min "skam" :)



Hm.. lite snurrigt inlägg kanske :)



Än en gång, krya på dig!



Du är stark Jenny! Gillar att läsa om dina framgångar =)



bautakram

2010-08-10 @ 11:55:11
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: Ina

Haha! Precis! Det bästa är ju när man helt plötsligt inte kan räkna vikter och pressar 205kg i liggande benpress istället för 180 och undrar varför det kändes så tungt helt plötsligt :D

2010-08-10 @ 12:03:02
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: Ina

Du är för söt :)



2010-08-10 @ 12:05:02
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: Ina

Nötkött/fläskkött (strimlat)

1 påse findus classic wok

+ att jag brukar skiva och strimla i lite morötter, rödlök och vitkål ibland, och/eller slänger i en konservburk m. wokgrönsaker från eldorado :)



På grönsakerna har jag curry samt en skvätt Mango-sweetchilisås



Köttet: soja (köper äkta thai-soja som är lite halvsöt i en Thai-butik i gbg), och sambal oelek + 1 skvätt vatten. I vanliga fall så brukar jag ha Sweet chilisås m. vitlök istället för sambaloeleken.



Det är det enda!=)



Och så fullkorns äggnudlar till =)



Hoppas du förstod nåt av min snurriga beskrivning =)



Den 23/8? Har du nåt speciellt i sikte? :D

2010-08-10 @ 15:51:23
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah
Postat av: Jennie

Spännande med nya planer =)

Synd bara att du är så förkyld/sjuk! skittrist ju!



Ja jag hoppas ju att chefen går med på att jag tar lite längre lunch så jag hinner till gymmet. Annars hinner jag ju iaf med en kortare promenad på lunchen och det är ju alltid nåt! Måste vara noga med det där dock...vill ju inte förstöra mig genom att sitta för mycket...det känns ju himla onödigt. Hoppas att glasögonen hjälper lite också. Eftersom jag inte ser ordentligt så kanske jag sitter konstigt framför datorn...spänner mig lite och så.

Sen ska jag försöka ligga lite på spikmattan varje kväll...det verkar hjälpa lite. Jag blir iaf himla avslappnad inför natten, sov som en stock inatt =)

2010-08-10 @ 22:14:00
URL: http://mintraningmittliv.blogspot.com

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0