Heeeeelg!

Gud så skönt med helg! Precis ALLT är vitt utanför mina fönster, det har kommit sjukt mycket snö igår kväll och i natt. Och det bara fortsätter att vräka ner. Är vansinnigt trött på snön, eller jag var det rättare sagt. Nu känns det nog ändå rätt mysigt igen - när allt är fint, vitt och orört. Men snart blir det väl lika slaskigt som det var tidigare igår.

Såhär såg det ut när jag gick från träningen igår på trottoaren, alltså totalt slask att plaska i:


Såhär ser det ut utanför mitt köksfönster denna morgon:


Så ja, det är inte svårt att gissa vilket man fördrar. Det som är mörkt på sista bilden är renskottad asfalt och liiite slask, men ändå bättre än igår. Sen inser ju även jag att allt som kommer ner nu ska bort = ännu värre slask. Suck och stön. Därför lika bra det får ligga! Men är +2,4° nu så det smälter väl...

Jaja, veckans lördagsfrukost är i alla fall avklarad ihop med lite kosttillskott:


Energidryck, havregrynsgröt med physsilumfrön, jordgubbssylt (Linessa från Lidl), minimjölk och lite solrosfrön. Mums!

Vad har den här dagen att erbjuda då? Har ett par saker på min lista :o)

1. Ett gympass bestående av bröst, axlar och biceps + helst liiiite kondition i alla fall

2. Ett par ärenden i stan

3. Fira mamma som fyller år idag. Hipp hipp hurraaaa!

4. En långpromenad nånstans där det ligger fint och inte slaskigt hade inte varit helt fel heller och få lite frisk luft

För övrigt blir det en lugn, slapp helg känner jag. Skönt bara vara och ta det lugnt!

Ni får ha en trevlig lördag!

Kommentarer

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0