Chili con carne

Har varit iväg och handlat lite bra och nyttiga livsmedel inför veckan, blir så mycket lättare när man har planerat och handlat hem, och fixat. Har precis lagat 4 portioner Chili con carne - blev supergott! Åt det med vanlig isbergssallad till. Mums! Väldigt enkelt, vanligt recept men tänkte än då dela med mig av det :o)

Chili con carne, 4 portioner för mig, kan ju variera utifrån hur mycket man vill/ska äta:
  • Nötfärs, 500 gram
  • Vita bönor i tomatsås, 1 förp (380 gram)
  • Krossade tomater med chili, 1 förp (390 gram)
  • Kidneybönor, 1 förp (240 gram)
  • Valfi kryddning - jag tog Santa Maria Spicemix chili con carne - har ej räknat in det i kaloriberäkningen.
Innehåll exkl. eventuell kryddning: 1364 kcal; 132 gram protein, 112 gram kolhydrater och 41 gram fett.

För mig blev det som sagt 4 portioner, och därmed 341 kcal; 33 gram protein, 28 gram kolhydrater och 10 gram fett.






Kommentarer

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0