Vad göra?

Åh, det är ju bara så tråkigt att vara hemma och att vara sjuk. Är inte tillräckligt sjuk för att kunna sova bort hela dagen, men ändå inte tillräckligt frisk för att orka göra någonting. Därför blir det att jag ligger på soffan med både tv:n och datorn på. Tiden segar sig fram, och jag är jättehungrig hela tiden. Har slarvat med maten senaste tre veckorna och jag gissar på att magsäcken är uttänjd. Från och med igår skärpte jag upp kosten igen, även om jag inte kan träna så kan jag ju styra upp maten på en rimlig nivå igen. Och då får jag väl stå ut med att vara extra hungrig i några dagar. Alltså jag svälter mig absolut inte, men skillnaden mot de senaste veckorna blir rätt markant ändå. Äter vanlig och nyttig mat istället för all skräpmat och godis som slunkit ner senaste veckorna.

Så vad mer göra när man är hemma? Tja, kan man inte träna så kan man väl anmäla sig till något kul lopp? Självklart :o)

Har anmält mig till Prinsen Minne 21 augusti, valde 10 km. Hade lite beslutsångest angående milen eller halvmaran, men milen kändes som ett klokt beslut. Nu har jag något att träna inför. Och eftersom jag ska satsa mer på styrkan nu framåt så känns halvmaran för mycket (räcker med Göteborgsvarvet en gång om året), jag kommer mest köra kort och intensiv kardio istället upptill styrkan.



Prinsens Minne 2007

Kommentarer
Postat av: Träningsglädje

man kanske skulle ta och springa det loppet... laholmsloppet (6km) är annars ett tips.

2010-06-01 @ 12:07:00
URL: http://traningsgladje.se
Postat av: Jennie

Åh jag förstår att du har tråkigt. Och jag förstår precis vad du menar med att magsäcken är uttänjd och att du kommer att känna dig hungrig nu i några dagar. Det handlar inte om att svälta sig själv. Bara om att vänja magen vid normala portioner ;)



Jo alltså jag fattar ju att jag inte har gått upp typ ett kilo på en gång över en natt. Men jag blir så besviken på mig själv när jag inte kan hålla mig til det jag har sagt. Men nu får det bli bra kost igen...

2010-06-01 @ 12:48:34
URL: http://www.metrobloggen.se/JeC
Postat av: Pia

Förstår precis vad du menar, tråkigt med att vara halvkass. Det får vara antingen lr men sällan är man så sjuk.



Kul att du anmält dig till ett lopp igen..



Jag har nog också ngt på G... Men berättar mer sedan när jag bestämt mig! =)

2010-06-01 @ 13:44:42
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0