Löpning - på okänd mark

Efter en lång utbildningsdag med mycket mat och diverse onyttigheter gav jag mig ut för en löprunda. Bor ju på fantastiska Bohusgården som ligger i Uddevalla, alldeles precis intill havet så det såg riktigt lockande ut från mitt hotellrumsfönster :o)

Begav mig neråt "Strandpromenaden" och hittade rätt, sprang utåt längs med en härlig slinga vid havet, solen glimrade i vattnet, luften kändes ljummen även om det blåste rätt bra där ute. Vände vid en småbåtshamn och sprang tillbaka, och ut på en sorts hängbro eller vad man ska säga, som är byggd över havet precis utanför berget en bit, helt fantastiskt! Snacka om själavård! Jag var helt lyrisk. Blir nog allt en morgonpromenad imorgon bitti innan frukost - vilken pärla Uddevalla verkar vara! Eller ja, nu har jag ju bara sett den här delen, och den är en riktig pärla.

Dock hamnade jag lite konstigt när jag sprang runt en udde och hade svårt ta mig tillbaka upp till Bohusgården som ligger uppe på ett berg, men allt löser ju sig. Sprang över vägen mellan bilarna och tog mig upp för slänten :D





Slänten jag fick klättra mig uppför, lite lagom brant ;o)

Då jag varit uppe sen klockan 05 imorse och igång hela dagen, först har hjärnan fått jobba på rätt bra hela dagen då det är en rätt tung men bra utbildning, och sen har ju kroppen också fått jobba. Kroppen får dessutom jobba rätt hårt för att förbränna och göra sig av med allt jag ätit under dagen...

Så nu ska jag krypa ner i den lyxiga hotellsängen och somna till tv:n :o) Det är jag värd!

Kommentarer
Postat av: Madelene

Härligt att du orkar ta dej ut trots lång dag! =)

2010-05-12 @ 09:40:40
Postat av: Jennie

Ååååh jag dör av avundsjuka ;P

2010-05-13 @ 11:41:36
URL: http://www.metrobloggen.se/JeC

Gulligt att just DU vill göra ett avtryck här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0